top of page

מחנכים לסובלנות

שני גברים לוחצים ידיים

בצהרי היום, אל מול הים התקיים ביפו האירוע השנתי של עמותת "אפשר אחרת". בכנס נכחו ראש מועצת אבו גוש סלים ג׳באר, מנהלי אגפי חינוך, מנהלי בתי ספר, נציגות משרד החינוך ושותפי העמותה לדרך. במפגש סקרו את הפעילות השנתית של העמותה ואת היעדים לשנה הבאה.


בזה אחר זה עלו ודיברו המוזמנים, ניב בר גיא, מנהל מחלקת החינוך במטה יהודה שיתף את הנוכחים בקשר שקיים מספר שנים עם 'אפשר אחרת' ועל ההדים החיוביים מהשטח. "תחום החיים המשותפים חשוב לנו מאוד ונמשיך לפעול למענו" הוסיף ואהבי עראר מנהל מחלקת החינוך של ג'לג'וליה. אפי שדיב סגנית מנהלת אגף החינוך בפתח תקווה סיפרה שבכל סוף שנה מנהלי בתי הספר המשתתפים בפרויקט מביעים שביעות רצון ורוצים להמשיך.


ייחודיות התכנית


רבים ממשתפי הכנס דיברו על הייחודיות של פרויקט אפשר אחרת. ״התכנית הופכת להיות משמעותית בזכות כל המפגשים הרבים והמנחים המיומנים". אמרה חוה מגדל מנהלת בית הספר הר טוב במטה יהודה. רבקה שמש, מנהלת תיכון אלון לאומניות מרמת השרון הוסיפה שגם כשיש קושי לא מתעלמים ממנו אלא נוגעים בו, מבינים אותו ומוצאים פתרונות.


הקשר האישי


קשה היה להתעלם מהכימיה שבין שתי מנהלות בתי הספר, סימי פרץ מניצנים (תל מונד) ופאתנה בשארה מאלזהרא (טירה) המקיימות תכנית מפגשים משותפת לילדי כיתות ד'. השתיים סיפרו על הקשר המיוחד שנוצר בין הילדים ובין ההורים. שיתוף פעולה שהמשיך להתקיים גם אחרי שעות פעילות בית הספר, "אנחנו חייבות לעשות את המקסימום בשביל הילדים שלנו".


תכניות לעתיד


עוד דובר על המתווה לשנה הבאה, על הרצון להרחיב את הפעילות הממשיכה לבוגרי שנה ראשונה. עלי אבו זאהי-מחזיק תיק החינוך באבו גוש: "נפעל להרחבת מפגשי הדו קיום בשיתוף אפשר אחרת". רכז האזרחות עמוס רבן שיתף כיצד חלום הפך למציאות והמיזם ללימודי אזרחות משותפת יצא לפועל ובכך עודד אנשי הוראה אחרים לחשוב מחוץ לקופסה.


"אני רואה את הקשר שבין קידום לחיים המשותפים לחינוך לסובלנות. סיכמה ד"ר תקוה ברכה "אסור לנו לוותר אנחנו מחויבים להמשיך לעבוד ולמצוא את הדרך לחיות יחד ללא חשדנות, תוך קבלת האחר, למען עתיד טוב משותף".

bottom of page